Търсене в този блог

четвъртък, 20 юни 2013 г.

Пред-таласъмско: Мойта туба и откъс за четене

Здравейте! Както ще ви кажа сега, Таласъмия 2013-та е зад ъгъла - започва официално утре. Очертава се забавно събитие с много фентъзи, много игри, много чеверме, а може и малко бой. Ларпери, пазете се, идвам със сопата.

Разбира се, не съм дошъл да ви надувам просто така ушите. Имам въпрос и нося дар. Оригиналният план за моето "предстаяне" беше да предложа три глави на слушателите и те да ми кажат коя да прочета. Уви, при все, че имам само половин час, не искам да си губя времето с това. От друга страна, не искам някой да каже, че съм избрал най-скучното възможно нещо. Затова, време е за гласуване.

До 18:00 в събота ще приемам гласове. (в коментарите) Която от опциите има най-много гласове, тя ще е. Ако ли не, ще избера сам.

Питате се каква е ползата за вас, особено ако няма да ходите на Таласъмия? Ами, която от опциите спечели ще бъде изсвирена на гласните ми струни и качена на моята туба. Така ще можете и вие да се порадвате на ужасния ми тембър и запъванията ми. За ваше щастие, бутонът за изключване на видеото ще е по-близо, отколкот изходът в залата. Дегустация за това колко ужасно ще е клипчето - виже отдолу.

Но, да чуем кои са кандидатите, а?


1. Глава първа, Роридан, "Изследовател на свободна практика". Дебютната глава на Рори.
2. Глава втора, Анасияла и Роридан, "Пренатегнатите струни". Дебютната глава на Ана. Включва и стих/песен. Моля ви, не ме карайте да пея...
3. Глава осма, Вама, "Сама". Дебютната глава на Вама. Малко spoiler-и.
4.  Глава осемнадесета, Алекзандър Проциний, "Пепелища". Дебютната глава на Алекс. Средно количество spoiler-и. Също включва стих/песен.
5. Част трета, глава първа, Ройнар Буревестник, "Правосъдие". Дебютната глава на Ройнар. Доста spoiler-и.

Това са опциите. Гласувайте и след известно време ще мога да изпиля ушите ви с Вашия собствен избор.

Мислех да правя още един запис на долното клипче, в който да се постаря повече с четенето, но ме домързя, а и времето наближава, така че по-добре така.


Ревю: Scrolls

Или: Heroes of Might and Decks


Малко предистория

Scrolls e... Collectible Card Game, бих казал - от онези игри като Magic: The Gathering, Ю Ги О и т.н., които привличат не само стратезите, но и страстните колекционери - и след това им изпиват паричките. Уникалното, разбира се, е, че Свитъците са компютърна игра - тоест, никога няма да ви се наложи да плащате за карти с реални пари, освен ако сами не го пожелаете - карти се събират бързо и лесно. Колкото повече играете - толкова повече карти можете да имате. Добра сделка, нали?

Заглавието щеше да мине като по терлички покрай мен и да се изниже, ако не бяха два факта. Първо, кой го прави. Mojang. Не си падам по симулацията им на Лего, но Minecraft е изключително популярна игра, макар и толкова зле оптимизирана, че не ми се говори. Така че опитът им за нещо ново привлече интереса ми.

Второто беше опитът на Бетесда да накара авторите да сменят заглавието. Заради тяхната поредица The Elder Scrolls. Понеже двете игри имат много общо, нали. Няма да влизам в детайли - но основният резултат от този кратък спор беше рекламата, която играта на Моджанг получи. Така че, когато наскоро тя беше пусната в продажба, решението беше ясно - време беше да извадим свитъците.

 




                 VS






Геймплей

Традиционно е да започвам с историята. Но, това е игра на Моджанг и, разбира се, история няма. Ти си магьосник, който използва могъщи свитъци, за да се бори с други магьосници. Тази магия е широко достъпна за всички. Е, бий се.

Разбира се, една игра може да е добра и без да има страхотна история. Е, да видим тогава геймплея, става ли?

Солиден е думата, която най-добре говори за геймплея на Свитъците. Революционен? Хм, не. Солиден, баланисран и добре измислен? Определено да. Играта не е просто CCG. Има и сериозен тактически елемент, напомнящ ми за Heroes поредицата. Добивате ресурси, жертвайки карти от ръката си. Всяка карта има определена цена, за да бъде изиграна. Картите могат да бъдат магии, подобрения, създания и сгради. Всички те се поставят на поле с 15 хексагона. От вашата страна има 5 идола, с по 10 "живот", които трябва да пазите. Ударите падат само под права линия, а всяка "права" има по 3 хексагона от ваша страна и 3 от вражеска. Всяко създание може да се движи с по 1 поле из вашата страна на игралното табло. Целта е да унищожите 3 от вражеските идоли. Всяко създание и сграда има определн "живот". Тази енергия не се възстановява - така и най-маститите врагове ще паднат пред порой от слаби атаки към тях. Съществата освен това имат и атака и време за подготовка - колко често могат да нападат. Повечето притежават и специални умения, като например способността да увеличават атаката си за съседни приятеслки същества, умението да нараняват нападателите автоматично, дори и без да нападат или способността да продължат атаката си, дори и след като са ударили противниково създание или сграда.

Битка в напреднала фаза
 
Хляб, масло и карти
 
Разбира се, без баланс и добри карти, нито една CCG не може да е добра. Това е душата на всяка една такава игра. Тук Моджанг се представят изключително добре - картите са интересни, добре баланисрани и, не на последно място - красиво нарисувани. Проблемът е друг - свитъците са малко. Има 3 възможни енергии и четвърта, която скоро ще се добави, с не повече от 30-тина карти за всяка страна. Това е много малка селекция от възможности и към момента стратегиите за всяка енергия сигурно могат да се преброят на пръстите на ръката ми. Сравнете със стари, отдавна установени игри като MTG, където стратегиите са повече от думите в това ревю.

Трябва да се вземе предвид, естествено, че играта още е много млада и че Моджанг, без съмнение, ще продължат да добавят карти и, може би, дори няколко нови типове ресурси. Към момента те са растеж, ред и енергия. Очаква се да се появи и четвърти тип сравнително скоро.

Подготовка за бой

Бизнес модел, графика, звук
 
Обикновено не е важно, но в случая - вземете предвид, че играта има и опция за микротранзакции. Всеки играч може да си купи специална валута, с която набързо да вземе много карти. За момента Моджанг се представят изключително добре в този аспект - транзакциите не развалят баланса, златото за картите се лее щедро и дори и да хвърлиш 100 долара в играта, това няма да ти даде никакво предимство.

Графиката е красива. Стилът радва окото, текстурите са детайлни. Радващото е, че играта, дори и ако е неоптимизирана, това не личи. Не е Minecraft, където блоковете карат и най-новия компютър да издъхне, спокойно.

Звукът? Ами, изключвам го, просто казано. Играта има приблизително 2 минути звук, който се върти постоянно. Музиката не е неприятна де, но се повтаря постоянно. Сериозен минус за Моджанг тук. Разбира се, това не е нова слабост за тях, но, все пак... Можеше поне да си направят труда да се договорят с някоя група или да вземат "отворена" музика, за която никой не иска пари, и да я сложат в играта си. В момента слушам мои неща заедно с играта. Което не е чак болка за умиране, но можеше повече. Или махнете напълно музиката и оставете само звуковите ефекти, или я подобрете.
 
 В магазина

Заключителни думи
 
Свитъците са свежа игра и евтино решение за феновете на CCG. Стиумлират тактическото мислене, нещо повече от игра на карти са. Препоръчвам на всеки фен на CCG и а походовите стратегии. Самият аз вероятно ще прекарвам част от свободното си време със свитъците. Ако искате да ме набиете жестоко, защото наистина не ме бива - потърсете Traul.
 
Странична бележка - програмистите на Моджанг все още не са се научили да правят читава инсталация. Разбира се, играта отива директно на C:\ диска ви. Не пита, не информира - просто застава там, където си иска. Нямате място? Ами, няма да играете Свитъци. Ако имах оценка за добри практики в програмирането, щях да я пратя почти на 0-та. Което, отново, е типична черта за Моджанг. Интересн дизайн, интересни концепции, куцо изпълнение.

Оценки:
Геймплей: 9/10 - бутам с една единица само заради малкото разнообразие на картите.
Графика: 10/10 - за това, което е, графиката е страхотна
Звук: 4/10 - прилична музика и звукови ефекти, но ти писва от тях БЪРЗО.
Общо: 7.5/10 - стабилна игра, която препоръчвам на всеки почитател на жанра. 
Оценката може да скочи, тъй като това е само бета версия - Моджанг имат навика да подобряват много игрите си с течение на времето. И да качват цените де. Така че - ако ви харесва сега, платете и я вземете, след време може би направо ще я обичате.

неделя, 16 юни 2013 г.

Откъслеци

"

Абатът им даде малко пари и обеща да се моли за тях. Ейос му дари истински бронзов меч, жест, който трогна Алекс, макар и да не можеше да използва оръжието. Всичките им познати и приятели, а те бяха богати на другари, обещаваха да пишат, да помагат, ако имат нужда, да отправят молитви към боговете. Алекс ги молеше, каквото и да правят, да не търсят Тринадесетте. Вниманието на боговете му стигаше за цял живот и до момента.
"